Skip to main content
Top

2021 | OriginalPaper | Hoofdstuk

3. Introductie van de student

Auteurs : Nicolien van Halem, Tera Stuut, Henny Verbeek

Gepubliceerd in: De werkbegeleider in zorg en welzijn

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Dit hoofdstuk gaat over het introduceren van een student in de organisatie, afdeling of groep. De eerste stap van een stage is ‘Matching en voorbereiding’. Hoe komt het eerste contact tot stand, wat is een introductiegesprek en hoe doe je dat? Welke informatie heeft een student nodig van de werkbegeleider en hoe zorg je voor goed gedoseerde en heldere informatie? De werkbeleider moet ook vaststellen wat een student al kan. Het POP & PAP van de student geven daar informatie over. Het is de verantwoordelijkheid van de student om leerdoelen en leervragen op te stellen en hierover te communiceren met de werkbegeleiders. Ook het onderwerp zelfsturing komt aan de orde, we beschrijven de stappen in het cyclisch proces van zelfsturing van de student. Kortom: in dit hoofdstuk lees je over de zaken die de werkbegeleider moet regelen als een student in de praktijk aan het werk gaat.
Metagegevens
Titel
Introductie van de student
Auteurs
Nicolien van Halem
Tera Stuut
Henny Verbeek
Copyright
2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2563-4_3