TODO: Skip to main content
Top

2021 | OriginalPaper | Hoofdstuk

4. Coaching

Auteurs : Nicolien van Halem, Tera Stuut, Henny Verbeek

Gepubliceerd in: De werkbegeleider in zorg en welzijn

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Dit hoofdstuk gaat over coaching van studenten. Welke competenties heeft een coach nodig in verschillende situaties? Hoe begeleid je studenten uit verschillende generaties? Er is aandacht voor motivatie: welke kanten zitten er aan en hoe kun je de motivatie van de student stimuleren? We bespreken de ‘leervoorkeuren van Ruijters’, de ‘leerstijlen van Kolb’ en de typen werkbegeleiders. De begeleidingsstijlen van de begeleider zijn gebaseerd op de ‘theorie van situationeel leidinggeven’ en zijn gekoppeld aan de verschillende typen werkbegeleider.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Coaching
Auteurs
Nicolien van Halem
Tera Stuut
Henny Verbeek
Copyright
2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2563-4_4