Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 1/2016

01-02-2016 | Wetenschap kritisch bekeken

Interprofessional education: effects on professional practice and healthcare outcomes (update)1)

Auteur: dr. Guus Munten

Gepubliceerd in: Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice | Uitgave 1/2016

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Onze gezondheidszorg wordt complexer, waardoor patiënten met steeds meer verschillende disciplines te maken krijgen. Dat heeft tot gevolg dat de kwaliteit van de zorg allang niet meer wordt bepaald door een enkele professionele dominante discipline. De manier waarop professionals van verschillende disciplines met elkaar samenwerken en hun handelen onderling afstemmen, de inter-professionele samenwerking, heeft steeds meer invloed gekregen op de kwaliteit van zorg.
Literatuur
1.
go back to reference Reeves S, Perrier L, Goldman J, Freeth D, Zwarenstein M. Interprofessional education: effects on professional practice and health care outcomes (update). Cochrane database Syst Rev. 2013; 3. Reeves S, Perrier L, Goldman J, Freeth D, Zwarenstein M. Interprofessional education: effects on professional practice and health care outcomes (update). Cochrane database Syst Rev. 2013; 3.
3.
go back to reference Reeves S, Zwarenstein M, Goldman J, Barr H, Freeth D, Hammick M. Interprofessional education: effects on professional practice and health care outcomes. Cochrane database Syst Rev. 2008; 1. Reeves S, Zwarenstein M, Goldman J, Barr H, Freeth D, Hammick M. Interprofessional education: effects on professional practice and health care outcomes. Cochrane database Syst Rev. 2008; 1.
Metagegevens
Titel
Interprofessional education: effects on professional practice and healthcare outcomes (update)1)
Auteur
dr. Guus Munten
Publicatiedatum
01-02-2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice / Uitgave 1/2016
Print ISSN: 1572-2082
Elektronisch ISSN: 1876-8806
DOI
https://doi.org/10.1007/s12468-016-0007-z

Andere artikelen Uitgave 1/2016

Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 1/2016 Naar de uitgave

Van de redactie

Teams zijn essentieel