Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2016 | Wetenschap kritisch bekeken | Uitgave 1/2016

Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 1/2016

Interprofessional education: effects on professional practice and healthcare outcomes (update)1)

Tijdschrift:
Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice > Uitgave 1/2016
Auteur:
dr. Guus Munten

Samenvatting

Onze gezondheidszorg wordt complexer, waardoor patiënten met steeds meer verschillende disciplines te maken krijgen. Dat heeft tot gevolg dat de kwaliteit van de zorg allang niet meer wordt bepaald door een enkele professionele dominante discipline. De manier waarop professionals van verschillende disciplines met elkaar samenwerken en hun handelen onderling afstemmen, de inter-professionele samenwerking, heeft steeds meer invloed gekregen op de kwaliteit van zorg.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice

Met het Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice (NTvEBP) wordt een brug geslagen tussen de wetenschap en de verpleegkundige praktijk van alledag. Want verpleegkundigen professionaliseren voortdurend en zoeken naar wegen om het eigen handelen wetenschappelijk te onderbouwen.

TvZ

Het vakblad TvZ belicht de verpleegkundige praktijk én wetenschap. De diepgaande en wetenschappelijke artikelen gaan over onderzoek, opinie, beleid en management.

BSL Verpleegkundige Totaal

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2016

Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 1/2016 Naar de uitgave

Toepassing in de praktijk

Flexibele Assertive