Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Sociaal Bestek 4/2016

01-08-2016 | Arbeidsmarkt in cijfers en trends

Internet verdringt advertentie bij het zoeken naar personeel

Auteur: Karin Pilgram

Gepubliceerd in: Sociaal Bestek | Uitgave 4/2016

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De gedrukte advertentie verliest steeds meer terrein als kanaal voor personeelswerving. Om nieuwe medewerkers te werven zetten werkgevers vooral de eigen website in, en zijn sociale media in opkomst. Het daadwerkelijk aannemen van personeel daarentegen gebeurt vooral via relaties. Dit blijkt uit het rapport Vacatures in Nederland.1
Voetnoten
1
Marktbereik: aantal keren dat het wervingskanaal is ingezet ten opzichte van het totaal aantal vervulde vacatures.
 
2
De succesquote is het aantal vacatures dat via een kanaal is vervuld ten opzichte van alle bij het wervingskanaal gemelde vervulde vacatures. Onvervulde vacatures zijn niet meegenomen in dit onderzoek.
 
Metagegevens
Titel
Internet verdringt advertentie bij het zoeken naar personeel
Auteur
Karin Pilgram
Publicatiedatum
01-08-2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Sociaal Bestek / Uitgave 4/2016
Print ISSN: 0921-5344
Elektronisch ISSN: 2468-1377
DOI
https://doi.org/10.1007/s41196-016-0093-5

Andere artikelen Uitgave 4/2016

Sociaal Bestek 4/2016 Naar de uitgave

Maatschappelijke ondersteuning

Samen bouwen aan beschermd thuis