Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-01-2016 | Empirical Research | Uitgave 6/2016

Journal of Youth and Adolescence 6/2016

Inequality in Black and White High School Students’ Perceptions of School Support: An Examination of Race in Context

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 6/2016
Auteurs:
Jessika H. Bottiani, Catherine P. Bradshaw, Tamar Mendelson

Abstract

Supportive relationships with adults at school are critical to student engagement in adolescence. Additional research is needed to understand how students’ racial backgrounds interact with the school context to shape their perceptions of school support. This study employed multilevel, latent variable methods with a sample of Black and White students (N = 19,726, 35.8 % Black, 49.9 % male, mean age = 15.9) in 58 high schools to explore variation in perceived caring, equity, and high expectations by student race, school diversity, and socioeconomic context. The results indicated that Black students perceived less caring and equity relative to White students overall, and that equity and high expectations were lower in diverse schools for both Black and White students. Nonetheless, racial disparities were attenuated in more diverse schools. The findings point to the need for intervention to improve perceptions of school support for Black youth and for all students in lower income and more diverse schools.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Journal of Youth and Adolescence 6/2016 Naar de uitgave