Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

20-11-2017 | Brief Report | Uitgave 5/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2018

Brief Report: Bullying and Anxiety in High-Functioning Adolescents with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2018
Auteurs:
Gerrit van Schalkwyk, Isaac C. Smith, Wendy K. Silverman, Fred R. Volkmar

Abstract

Youth with ASD are more likely to experience bullying than their typically developing peers. This risk has not been studied in youth with ASD transitioning to college. We examined the occurrence of bullying in 35 high functioning youth with ASD who were preparing to attend college. We also examined youth anxiety and ASD symptoms. Fifty-one percent of the sample reported being recent victims of bullying; 31% of parents reported their child was a victim of bullying. Parent report of bullying correlated significantly with ratings of youth social anxiety symptoms. These findings suggest that bullying is an issue of concern for higher functioning, older adolescents with ASD, and that their own reports may be particularly important in identifying its occurrence.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2018 Naar de uitgave