Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

24-07-2019 | Original Paper | Uitgave 9/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2020

Improving the Diagnosis of Autism Spectrum Disorder in Fragile X Syndrome by Adapting the Social Communication Questionnaire and the Social Responsiveness Scale-2

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2020
Auteurs:
Sharon A. Kidd, Elizabeth Berry-Kravis, Tse Hwei Choo, Chen Chen, Amy Esler, Anne Hoffmann, Howard F. Andrews, Walter E. Kaufmann
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

We carried out a psychometric assessment of the Social Communication Questionnaire (SCQ) and the Social Responsiveness Scale (SRS-2) in fragile X syndrome (FXS), relative to clinician DSM5-based diagnosis of autism spectrum disorder (ASD) in FXS. This was followed by instrument revisions that included: removal of non-discriminating and/or low face validity items for FXS; use of receiver operating characteristic (ROC) curves to determine optimal cut points for the original and revised measures; an exploratory factor analysis to outline subscales better representing ASD in FXS; and creation of a “triple criteria” diagnosis to better delineate ASD subgroups in FXS. These methods improved the sensitivity and/or specificity of the SCQ and SRS-2, but diagnostic accuracy of ASD remains problematic in FXS.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2020 Naar de uitgave