Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-06-2019 | Brief Report | Uitgave 9/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2020

Brief Report: A Pilot Online Pivotal Response Treatment Training Program for Parents of Toddlers with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2020
Auteurs:
Elizabeth McGarry, Ty Vernon, Anisha Baktha
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Despite advances in evidence-based treatment for autism spectrum disorder (ASD), disparities in service access remain a serious concern. Current treatment models may not be feasible for families who live in remote geographical regions or have limited resources. To address this, studies have begun to explore parent-implemented interventions via an online format. The current study examined a new online course designed to help parents implement Pivotal Response Treatment (PRT) for their toddler with ASD. Parents submitted videos of parent–child interactions which were coded for fidelity of implementation (FOI) and social communicative behaviors. The data indicate that PRT fidelity and child behaviors significantly improved following course participation. This suggests that an online intervention may be a feasible approach to disseminating PRT strategies.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2020 Naar de uitgave