Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2011 | Original Paper | Uitgave 6/2011

Journal of Child and Family Studies 6/2011

Implementation Research and Wraparound Literature: Building a Research Agenda

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 6/2011
Auteurs:
Rosalyn M. Bertram, Jesse C. Suter, Eric J. Bruns, Koren E. O’Rourke

Abstract

We used the framework identified by the National Implementation Research Network’s (NIRN) analysis of 35 years of implementation outcomes literature from diverse fields of endeavor to review the current state of wraparound implementation research. Model definition, model fidelity and intervention outcomes were areas of relatively greater development, while target population, theory base and theory of change, organizational context and readiness, staff selection, training, supervision or coaching, purveyor selection, and program installation were less examined or even overlooked. We conclude with suggestions for building a research agenda on wraparound implementation.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2011

Journal of Child and Family Studies 6/2011Naar de uitgave