Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

19-04-2018 | Original Paper | Uitgave 8/2018

Journal of Child and Family Studies 8/2018

Historical Examination of United States Intentional Mass School Shootings in the 20th and 21st Centuries: Implications for Students, Schools, and Society

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 8/2018
Auteurs:
Antonis Katsiyannis, Denise K. Whitford, Robin Parks Ennis

Abstract

The deadliest U.S. school shooting to date, occurring on February 14, 2018 at Marjory Stoneman Douglas High School in Parkland, Florida serves as a powerful reminder that school violence is ever present. Addressing school violence, however, has been an elusive endeavor. The purpose of this review is to provide a historical examination of United States intentional mass school shootings in the 20th and 21st centuries. In addition, implications for students, schools, and society are discussed in light of policy and legislative initiatives as well as school-based prevention and intervention tiered models of support, such as positive behavior interventions and supports (PBIS).

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2018

Journal of Child and Family Studies 8/2018 Naar de uitgave