Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind en adolescent 2/2017

19-05-2017 | Boeken

Goense, P.B. (2016). Bridging the implementation gap. A study on sustainable implementation of interventions in child and youth care organizations

Academisch proefschrift, Rijksuniversiteit Groningen, ISBN 978-90-367-8985-1. Te downloaden via:http://www.rug.nl/research/portal/en/publications/bridging-the-implementation-gap(113787c7-a89b-4457-b41f-2ec3b2e0308c).html

Auteurs: dr. Leonieke Boendermaker, drs. Arjen Bolt

Gepubliceerd in: Kind en adolescent | Uitgave 2/2017

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Hoe komt het dat de resultaten van hulp aan jeugdigen met externaliserende gedragsproblemen niet enorm zijn verbeterd, nu de kennis over wat er werkt voor deze groep de laatste decennia een grote vlucht heeft genomen? Het antwoord dat Pauline Goense in haar proefschrift geeft op deze vraag, is dat de beschikbare kennis niet voldoende in de praktijk wordt gebracht. Ze spreekt van een implementatiekloof. Doel van haar onderzoek is bij te dragen aan de kennis die nodig is om de kloof te overbruggen. Centraal daarin staat het kwalitatief goed uitvoeren van interventies, hetgeen aangeduid wordt met de term behandelintegriteit. …
Metagegevens
Titel
Goense, P.B. (2016). Bridging the implementation gap. A study on sustainable implementation of interventions in child and youth care organizations
Academisch proefschrift, Rijksuniversiteit Groningen, ISBN 978-90-367-8985-1. Te downloaden via:http://www.rug.nl/research/portal/en/publications/bridging-the-implementation-gap(113787c7-a89b-4457-b41f-2ec3b2e0308c).html
Auteurs
dr. Leonieke Boendermaker
drs. Arjen Bolt
Publicatiedatum
19-05-2017
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind en adolescent / Uitgave 2/2017
Print ISSN: 0167-2436
Elektronisch ISSN: 1876-5998
DOI
https://doi.org/10.1007/s12453-017-0145-8

Andere artikelen Uitgave 2/2017

Kind en adolescent 2/2017 Naar de uitgave