Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind en adolescent 2/2016

11-05-2016 | Boeken

G. Dirksen, M. de Boer, H. Möller, & J. Willemse (2014). Breindidactiek. Helpen leren met breinkennis

Uitgeverij Synaps, Utrecht. ISBN 978-90-822-862-05, 228 p., € 24,95

Auteur: Dr. Nanda Rommelse

Gepubliceerd in: Kind en adolescent | Uitgave 2/2016

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Met dit boek beogen de schrijvers een brug te slaan tussen hersenwetenschappen (ook vaak cognitieve en gedragswetenschappen genoemd in het boek) en didactische praktijk. Het boek is primair geschreven voor docenten en onderwijsontwikkelaars. Het uitgangspunt van de auteurs is dat kennis over de werking van het brein noodzakelijk is om onderwijs goed vorm te kunnen geven. De methode die hierbij centraal staat, BreinCentraalLeren (BCL) genoemd, is sinds 2005 ontwikkeld. …
Metagegevens
Titel
G. Dirksen, M. de Boer, H. Möller, & J. Willemse (2014). Breindidactiek. Helpen leren met breinkennis
Uitgeverij Synaps, Utrecht. ISBN 978-90-822-862-05, 228 p., € 24,95
Auteur
Dr. Nanda Rommelse
Publicatiedatum
11-05-2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind en adolescent / Uitgave 2/2016
Print ISSN: 0167-2436
Elektronisch ISSN: 1876-5998
DOI
https://doi.org/10.1007/s12453-016-0114-7

Andere artikelen Uitgave 2/2016

Kind en adolescent 2/2016 Naar de uitgave