Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2006 | Uitgave 3/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2006

Executive Functioning in Children with an Autism Spectrum Disorder: Can We Differentiate Within the Spectrum?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2006
Auteurs:
Sylvie Verté, Hilde M. Geurts, Herbert Roeyers, Jaap Oosterlaan, Joseph A. Sergeant
The aim of this study was to investigate whether children with high-functioning autism (HFA), Asperger’s syndrome (AS), and pervasive developmental disorder not otherwise specified (PDDNOS) can be differentiated from each other and from normal controls on their neurocognitive executive functioning (EF) profile. Children with HFA and AS showed the most EF deficits. The EF profile of the PDDNOS group was more disturbed that the normal control group, but was less disturbed than the profile of the HFA and AS groups. Little difference was found between the three PDD subtypes with respect to EF. This study supports the view that executive dysfunctioning plays an important role in autism. The usefulness of a distinction between different PDD subtypes was not demonstrated.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2006 Naar de uitgave

EditorialNotes

Editorial Preface