Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2006 | Uitgave 3/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2006

Familial Autoimmune Thyroid Disease as a Risk Factor for Regression in Children with Autism Spectrum Disorder: A CPEA Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2006
Auteurs:
Cynthia A. Molloy, Ardythe L. Morrow, Jareen Meinzen-Derr, Geraldine Dawson, Raphael Bernier, Michelle Dunn, Susan L. Hyman, William M. McMahon, Julie Goudie-Nice, Susan Hepburn, Nancy Minshew, Sally Rogers, Marian Sigman, M. Anne Spence, Helen Tager-Flusberg, Fred R. Volkmar, Catherine Lord

Abstract

A multicenter study of 308 children with Autism Spectrum Disorder (ASD) was conducted through the Collaborative Programs of Excellence in Autism (CPEA), sponsored by the National Institute of Child Health and Human Development, to compare the family history of autoimmune disorders in children with ASD with and without a history of regression. A history of regression was determined from the results of the Autism Diagnostic Interview-Revised (ADI-R). Family history of autoimmune disorders was obtained by telephone interview. Regression was significantly associated with a family history of autoimmune disorders (adjusted OR=1.89; 95% CI: 1.17, 3.10). The only specific autoimmune disorder found to be associated with regression was autoimmune thyroid disease (adjusted OR=2.09; 95% CI: 1.28, 3.41).

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2006 Naar de uitgave

OriginalPaper

Ask the Editor

EditorialNotes

Editorial Preface