Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

10-11-2018 | Review Paper | Uitgave 2/2019

Journal of Child and Family Studies 2/2019

Exclusionary Discipline for English Learners: A National Analysis

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 2/2019
Auteurs:
Denise K. Whitford, Antonis Katsiyannis, Jennifer Counts, Kelly M. Carrero, Michael Couvillon

Abstract

Exclusionary discipline disproportionally effect students from underrepresented groups and English Learners are one group that has received minimal attention in this area. Using data from the U.S. Department of Education, Office for Civil Rights, Civil Rights Data Collection, we examined exclusionary discipline practices (i.e., suspensions and expulsions) involving English Learners with and without disabilities. English Learners comprised 10.1% of the student population. Nationally, odds of exclusion for English Learners with and without disabilities ranged from OR = 0.02 to OR = 0.05, but varied drastically by individual states (range: OR= 0.08 to OR = 7.79). Implications for research, policy, and practice are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2019

Journal of Child and Family Studies 2/2019 Naar de uitgave