Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2011 | Original Paper | Uitgave 5/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2011

Employment and Post-Secondary Educational Activities for Young Adults with Autism Spectrum Disorders During the Transition to Adulthood

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2011
Auteurs:
Julie Lounds Taylor, Marsha Mailick Seltzer

Abstract

This report describes the post-high school educational and occupational activities for 66 young adults with autism spectrum disorders who had recently exited the secondary school system. Analyses indicated low rates of employment in the community, with the majority of young adults (56%) spending time in sheltered workshops or day activity centers. Young adults with ASD without an intellectual disability were three times more likely to have no daytime activities compared to adults with ASD who had an intellectual disability. Differences in behavioral functioning were observed by employment/day activity group. Our findings suggest that the current service system may be inadequate to accommodate the needs of youths with ASD who do not have intellectual disabilities during the transition to adulthood.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2011 Naar de uitgave