Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2009 | Original Paper | Uitgave 6/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2009

Emotion Recognition in Children and Adolescents with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2009
Auteurs:
Sanna Kuusikko, Helena Haapsamo, Eira Jansson-Verkasalo, Tuula Hurtig, Marja-Leena Mattila, Hanna Ebeling, Katja Jussila, Sven Bölte, Irma Moilanen

Abstract

We examined upper facial basic emotion recognition in 57 subjects with autism spectrum disorders (ASD) (M = 13.5 years) and 33 typically developing controls (M = 14.3 years) by using a standardized computer-aided measure (The Frankfurt Test and Training of Facial Affect Recognition, FEFA). The ASD group scored lower than controls on the total scores of FEFA and perceived ambiguous stimuli more often as a negative emotion. The older ASD group (≥12 years) performed better than the younger ASD group (<12 years) on the blended emotions of FEFA. The results support the findings that individuals with ASD have difficulties in emotion recognition. However, older subjects with ASD seem to have better skills than younger subjects with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2009 Naar de uitgave