Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2011 | Original Article | Uitgave 6/2011

Child Psychiatry & Human Development 6/2011

Effects of Cognitive-Behavioral Therapy on Anxiety in Children with Autism Spectrum Disorders: A Randomized Controlled Trial

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 6/2011
Auteurs:
Min Sung, Yoon Phaik Ooi, Tze Jui Goh, Pavarthy Pathy, Daniel S. S. Fung, Rebecca P. Ang, Alina Chua, Chee Meng Lam

Abstract

We compared the effects of a 16-week Cognitive-Behavioral Therapy (CBT) program and a Social Recreational (SR) program on anxiety in children with Autism Spectrum Disorders (ASD). Seventy children (9–16 years old) were randomly assigned to either of the programs (nCBT = 36; nSR = 34). Measures on child’s anxiety using the Spence Child Anxiety Scale—Child (SCAS-C) and the Clinical Global Impression—Severity scale (CGI-S) were administered at pre-, post-treatment, and follow-ups (3- and 6-month). Children in both programs showed significantly lower levels of generalized anxiety and total anxiety symptoms at 6-month follow-up on SCAS-C. Clinician ratings on the CGI-S demonstrated an increase in the percentage of participants rated as “Normal” and “Borderline” for both programs. Findings from the present study suggest factors such as regular sessions in a structured setting, consistent therapists, social exposure and the use of autism-friendly strategies are important components of an effective framework in the management of anxiety in children and adolescents with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2011

Child Psychiatry & Human Development 6/2011Naar de uitgave