Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2011 | Original Article | Uitgave 6/2011

Child Psychiatry & Human Development 6/2011

Children with Generalized Anxiety Disorder Do Not Have Peer Problems, Just Fewer Friends

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 6/2011
Auteurs:
Lindsay Scharfstein, Candice Alfano, Deborah Beidel, Nina Wong

Abstract

A common assumption is that all youth with anxiety disorders (AD) experience impaired peer relationships relative to healthy control children. Social impairments have been identified among youth with certain AD (e.g., social anxiety disorder; SAD), but less is known about the peer relationships of children with generalized anxiety disorder (GAD). We therefore compared the interpersonal functioning of youth with GAD, SAD, and controls (6–13 years). Despite having relatively fewer friends overall, children with GAD did not differ from controls in terms of the likelihood of having a best friend, participation in groups/clubs, and parent ratings of social competence. In comparison, youth with SAD were less socially competent, had fewer friends and difficulty making new friends compared to controls. Findings suggest that peer difficulties are not a universal feature of all childhood AD and highlight a need to better understand the social experiences and functioning of children with GAD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2011

Child Psychiatry & Human Development 6/2011 Naar de uitgave