Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

10-04-2019 | Original Paper | Uitgave 7/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2019

Do Student Characteristics Affect Teachers’ Decisions to Use 1:1 Instruction?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2019
Auteurs:
Heather J. Nuske, Melanie Pellecchia, Viktor Lushin, Keiran Rump, Max Seidman, Rachel R. Ouellette, Diana Cooney, Brenna B. Maddox, Gwendolyn M. Lawson, Amber Song, Erica M. Reisinger, David S. Mandell
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

One-to-one instruction is a critical component of evidence-based instruction for students with autism spectrum disorder, but is not used as often as recommended. Student characteristics may affect teachers’ decisions to select a treatment and/or implement it. This study examined the associations between students’ clinical and demographic characteristics and teachers’ reported use of discrete trial training (DTT) and pivotal response training (PRT). Children’s higher sensory symptoms, lower social approach, lower verbal skills and higher self-regulation difficulties were associated with more frequent 1:1 DTT and PRT. Results suggest that teachers give more frequent 1:1 instruction to children with more observable impairments, do not match children to type of 1:1 intervention, and may inadvertently neglect other students for whom individualized intervention may still be beneficial.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2019 Naar de uitgave