Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

06-07-2017 | Original Paper | Uitgave 10/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2017

Development of a College Transition and Support Program for Students with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2017
Auteurs:
Susan W. White, Rebecca Elias, Nicole N. Capriola-Hall, Isaac C. Smith, Caitlin M. Conner, Susan B. Asselin, Patricia Howlin, Elizabeth E. Getzel, Carla A. Mazefsky

Abstract

Empirically based, consumer-informed programming to support students with Autism Spectrum Disorder (ASD) transitioning to college is needed. Informed by theory and research, the Stepped Transition in Education Program for Students with ASD (STEPS) was developed to address this need. The first level (Step 1) supports high school students and the second level (Step 2) is for postsecondary students with ASD. Herein, we review the extant research on transition supports for emerging adults with ASD and describe the development of STEPS, including its theoretical basis and how it was informed by consumer input. The impact of STEPS on promotion of successful transition into college and positive outcomes for students during higher education is currently being evaluated in a randomized controlled trial.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2017 Naar de uitgave