Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

14-12-2015 | Original Paper | Uitgave 5/2016

Journal of Child and Family Studies 5/2016

Conceptualizing and Measuring Safe, Stable, Nurturing Relationships and Environments in Educational Settings

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 5/2016
Auteurs:
Lara R. Robinson, Rebecca T. Leeb, Melissa T. Merrick, Lauren W. Forbes

Abstract

Most children and adolescents older than 5 years spend at least 6 h of their day in school settings. Like parents, education professionals can promote health and protect youth from harm by providing safe, stable, nurturing relationships and environments. The Centers for Disease Control and Prevention has developed a framework which posits that safe, stable, nurturing relationships and environments are Essentials for Childhood and are fundamental to promoting health and well-being; protecting youth from maltreatment and other violence and victimization; and ensuring optimal, healthy development. In this paper, the authors propose an approach to applying safe, stable, nurturing relationships and environments to the school ecology; review select survey measures to examine these constructs within educational settings; and suggest available indicators to measure safety, stability, and nurturance within the school context.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2016

Journal of Child and Family Studies 5/2016 Naar de uitgave