Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2013 | Brief Report | Uitgave 4/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2013

Brief Report: Visuo-spatial Guidance of Movement during Gesture Imitation and Mirror Drawing in Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2013
Auteurs:
Nicole M. G. Salowitz, Petra Eccarius, Jeffrey Karst, Audrey Carson, Kirsten Schohl, Sheryl Stevens, Amy Vaughan Van Hecke, Robert A. Scheidt

Abstract

Thirteen autistic and 14 typically developing children (controls) imitated hand/arm gestures and performed mirror drawing; both tasks assessed ability to reorganize the relationship between spatial goals and the motor commands needed to acquire them. During imitation, children with autism were less accurate than controls in replicating hand shape, hand orientation, and number of constituent limb movements. During shape tracing, children with autism performed accurately with direct visual feedback, but when viewing their hand in a mirror, some children with autism generated fewer errors than controls whereas others performed much worse. Large mirror drawing errors correlated with hand orientation and hand shape errors in imitation, suggesting that visuospatial information processing deficits may contribute importantly to functional motor coordination deficits in autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2013Naar de uitgave