Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2013 | Brief Report | Uitgave 4/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2013

Brief Report: Effects of Tact Training on Emergent Intraverbal Vocal Responses in Adolescents with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2013
Auteurs:
Richard J. May, Emma Hawkins, Simon Dymond
Belangrijke opmerkingen
The present study was conducted as part of the first author’s doctoral research under the supervision of the third author.

Abstract

The present study evaluated the emergence of intraverbal responses following tact training with three adolescents diagnosed with autism spectrum disorders. Participants were taught to tact the name of a cartoon character (e.g., “What is the name of this monster?” [“Simon”]) and that character’s preferred food (e.g., “What food does this monster eat?” [“Chips”]). Following tact training, test probes revealed the emergence of untrained vocal intraverbals. Specifically, in the absence of pictures, participants stated the name of the character when given the food preference (e.g., “Which monster eats chips?”), and stated the food when given the character name (e.g., “What food does Simon eat?”). The findings are discussed with reference to the growing literature on verbal behavior and derived relational responding.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2013Naar de uitgave