Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2013 | Uitgave 4/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2013

Investigating the Measurement Properties of the Social Responsiveness Scale in Preschool Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2013
Auteurs:
Eric Duku, Tracy Vaillancourt, Peter Szatmari, Stelios Georgiades, Lonnie Zwaigenbaum, Isabel M. Smith, Susan Bryson, Eric Fombonne, Pat Mirenda, Wendy Roberts, Joanne Volden, Charlotte Waddell, Ann Thompson, Teresa Bennett, the Pathways in ASD Study Team

Abstract

The purpose of this study was to examine the measurement properties of the Social Responsiveness Scale in an accelerated longitudinal sample of 4-year-old preschool children with the complementary approaches of categorical confirmatory factor analysis and Rasch analysis. Measurement models based on the literature and other hypothesized measurement models which were tested using categorical confirmatory factor analysis did not fit well and were not unidimensional. Rasch analyses showed that a 30-item subset met criteria of unidimensionality and invariance across item, person, and over time; and this subset exhibited convergent validity with other child outcomes. This subset was shown to have enhanced psychometric properties and could be used in measuring social responsiveness among preschool age children with Autism Spectrum Disorders.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2013 Naar de uitgave