Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

30-09-2016 | Brief Report | Uitgave 12/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2016

Brief Report: Seeing the Man in the Moon: Do Children with Autism Perceive Pareidolic Faces? A Pilot Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2016
Auteurs:
Christian Ryan, Martina Stafford, Robert James King
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-016-2927-x) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Faces are one of the most socially significant visual stimuli encountered in the environment, whereas pareidolias are illusions of faces arising from ambiguous stimuli in the environment. Autism spectrum disorder (ASD) is characterised by deficits in response to social stimuli. We found that children with ASD (n = 60) identify significantly fewer pareidolic faces in a sequence of ambiguous stimuli than typically developing peers. The two groups did not differ in the number of objects identified, indicating that the children with ASD had a specific lack of attention to faces. Pareidolia have considerable potential as naturalistic and easy-to-create materials for the investigation of spontaneous attention to social stimuli in children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 51 KB)
10803_2016_2927_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2016 Naar de uitgave