Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-09-2016 | Original Paper | Uitgave 12/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2016

Student–Teacher Relationships for Young Children with Autism Spectrum Disorder: Risk and Protective Factors

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2016
Auteurs:
Barbara Caplan, Melanie Feldman, Abbey Eisenhower, Jan Blacher

Abstract

The quality of early student–teacher relationships (STRs) has been shown to predict children’s school adjustment, and children with autism spectrum disorder (ASD) are at risk for poor quality STRs. The present study examined 162 children with ASD (ages 4–7) and their teachers to evaluate student, teacher, and classroom characteristics that predicted concurrent and prospective STR quality across one school year. Child oppositional behavior, autism severity and teacher degree predicted changes in student–teacher conflict over a 1-year period, while child social skills and IQ positively predicted change in student–teacher closeness. Teacher preparedness, trainings in ASD, and classroom setting were unrelated to STR quality. Implications for intervention are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2016 Naar de uitgave