Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-09-2016 | Original Paper | Uitgave 12/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2016

Sociodemographic Disparities in Intervention Service Utilization in Families of Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2016
Auteurs:
Cathina T. Nguyen, Paula Krakowiak, Robin Hansen, Irva Hertz-Picciotto, Kathleen Angkustsiri
Belangrijke opmerkingen

Electronic Supplementary Material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-016-2913-3) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

This study investigates whether sociodemographic factors are associated with utilization of intervention services for children with autism spectrum disorder (ASD) enrolled in the Childhood Autism Risks from Genetics and the Environment Study. Maternal ethnicity, insurance status, and education for 696 families of children with ASD were available. Children of Black mothers entered intervention earlier compared to White mothers (2 vs. 2.6 years; p = 0.001). Having public insurance was associated with receiving <15 h/week of individual services, while having a Bachelor degree was associated with receiving <15 h/week of classroom-based services. These differences suggest that SES may be a factor in utilization of services. Efforts should be made to ensure that interventions offered are culturally and linguistically accessible.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2016 Naar de uitgave