Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2011 | Brief Report | Uitgave 4/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2011

Brief Report: Preliminary Evaluation of the Theory of Mind Inventory and its Relationship to Measures of Social Skills

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2011
Auteurs:
Matthew D. Lerner, Tiffany L. Hutchins, Patricia A. Prelock

Abstract

This study presents updated information on a parent-report measure of Theory of Mind (ToM), formerly called the Perception of Children’s Theory of Mind Measure (Hutchins et al., J Autism Dev Disord 38:143–155, 2008), renamed the Theory of Mind Inventory (ToMI), for use with parents of children with autism spectrum disorder (ASD). This study examines the responses of parents of adolescents with ASDs and explores the relationship of parental responses on the ToMI to measures of autistic symptoms and social skills. Descriptive statistics were compared to previous samples; correlations and regressions were conducted to examine the ToMI’s criterion-related validity with social skills and ASD symptoms. Results support use of the ToMI with adolescent samples and its relationship to social impairments in ASDs.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2011Naar de uitgave