Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2011 | Original Paper | Uitgave 4/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2011

‘Everyday Memory’ Impairments in Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2011
Auteurs:
Catherine R. G. Jones, Francesca Happé, Andrew Pickles, Anita J. S. Marsden, Jenifer Tregay, Gillian Baird, Emily Simonoff, Tony Charman

Abstract

‘Everyday memory’ is conceptualised as memory within the context of day-to-day life and, despite its functional relevance, has been little studied in individuals with autism spectrum disorders (ASDs). In the first study of its kind, 94 adolescents with an ASD and 55 without an ASD completed measures of everyday memory from the Rivermead Behavioural Memory Test (RBMT) and a standard word recall task (Children’s Auditory Verbal Learning Test-2: CAVLT-2). The ASD group showed significant impairments on the RBMT, including in prospective memory, alongside impaired performance on the CAVLT-2. Social and communication ability was significantly associated with prospective remembering in an everyday memory context but not with the CAVLT-2. The complex nature of everyday memory and its relevance to ASD is discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2011 Naar de uitgave