Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2011 | Brief Report | Uitgave 4/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2011

Brief Report: Memory Performance on the California Verbal Learning Test - Children’s Version in Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2011
Auteurs:
Heather L. Phelan, Jillian H. Filliter, Shannon A. Johnson

Abstract

According to the Task Support Hypothesis (TSH; Bowler et al. in Neuropsychologia 35:65–70, 1997) individuals with autism spectrum disorder (ASD) perform more similarly to their typically developing peers on learning and memory tasks when provided with external support at retrieval. We administered the California Verbal Learning Test-Children’s Version to 15 high-functioning youths with ASD and 15 matched comparison participants. Although ASD and comparison participants had comparable levels of overall performance, the ASD group, but not the comparison group, improved significantly from free to cued recall, providing support for the TSH. These results indicate that verbal memory performance in youths with ASD is relatively intact, but may be facilitated by external supports.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2011 Naar de uitgave