Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-11-2015 | Brief Report | Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016

Brief Report: Fast Mapping Predicts Differences in Concurrent and Later Language Abilities Among Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2016
Auteurs:
Courtney E. Venker, Sara T. Kover, Susan Ellis Weismer

Abstract

This study investigated whether the ability to learn word-object associations following minimal exposure (i.e., fast mapping) was associated with concurrent and later language abilities in children with ASD. Children who were poor learners at age 3½ had significantly lower receptive language abilities than children who successfully learned the new words, both concurrently (n = 59) and 2 years later (n = 53), lending ecological validity to experimental fast-mapping tasks. Fast mapping comprehension at age 3½ was associated with better language outcomes regardless of whether children had produced the new words. These findings highlight the importance of investigating processes of language learning in children with ASD. Understanding these processes will enable the development of maximally effective strategies for supporting word learning.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016 Naar de uitgave