Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-09-2017 | Brief Report | Uitgave 1/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2018

Brief Report: Executive Function as a Predictor of Academic Achievement in School-Aged Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2018
Auteurs:
Tanya St. John, Geraldine Dawson, Annette Estes

Abstract

The contributions of Executive Function (EF) to academic achievement in children with Autism Spectrum Disorder (ASD) are not well understood. Academic achievement and its association with EF is described in 32, 9-year-old children with ASD. EF at age 6 and 9, and academic achievement at age 9 were assessed as part of a larger longitudinal study. Better performance on a Spatial Reversal task but not A-not-B with Invisible Displacement at age 6 was associated with better math achievement at age 9. No relationship was found between these EF measures at age 6 and reading or spelling achievement at age 9. Future studies are needed to explore whether improving early EF skills can increase math achievement in children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2018 Naar de uitgave