Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-03-2016 | Brief Report | Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016

Brief Report: Coaching Adolescents with Autism Spectrum Disorder in a School-Based Multi-Sport Program

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2016
Auteur:
Edoardo G. F. Rosso

Abstract

While physical activity (PA) is often overwhelming for people with ASD, appropriate engagement strategies can result in increased motivation to participate and associated physical and psychosocial benefits. In this framework, the multi-sport Supporting Success program aims to inform good-practice coaching strategies for community coaches to engage with adolescents with ASD in order to foster socialisation. The project employs a community development approach and a Participatory Action Research (PAR) design. Methods include ongoing consultation, focus groups, briefing/debriefing sessions and questionnaire surveys. Preliminary findings indicate that coaching strategies and program design are fundamental variables in the use of sport/PA to help adolescents with ASD to develop social skills and share positive experiences with peers, coaches, educators and local community members.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016 Naar de uitgave