Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2016 | Original Paper | Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016

Comparison of a Self-Directed and Therapist-Assisted Telehealth Parent-Mediated Intervention for Children with ASD: A Pilot RCT

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2016
Auteurs:
Brooke Ingersoll, Allison L. Wainer, Natalie I. Berger, Katherine E. Pickard, Nicole Bonter

Abstract

This pilot RCT compared the effect of a self-directed and therapist-assisted telehealth-based parent-mediated intervention for young children with ASD. Families were randomly assigned to a self-directed or therapist-assisted program. Parents in both groups improved their intervention fidelity, self-efficacy, stress, and positive perceptions of their child; however, the therapist-assisted group had greater gains in parent fidelity and positive perceptions of child. Children in both groups improved on language measures, with a trend towards greater gains during a parent–child interaction for the therapist-assisted group. Only the children in the therapist-assisted group improved in social skills. Both models show promise for delivering parent-mediated intervention; however, therapist assistance provided an added benefit for some outcomes. A full-scale comparative efficacy trial is warranted.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016 Naar de uitgave