Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind en adolescent 4/2005

01-12-2005 | Boeken

Boekbespreking

Auteur:    

Gepubliceerd in: Kind en adolescent | Uitgave 4/2005

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In 1997 verscheen de eerste versie van het boek Handelingsgerichte diagnostiek. Dit boek heeft in combinatie met studiedagen, cursussen en implementatietrajecten een ware omslag in het denken en de feitelijke werkzaamheden van diagnostici in het onderwijs teweeggebracht. Vorig jaar publiceerden Pameijer en Van Beukering een geheel herziene uitgave. De kern bestaat opnieuw uit een beknopte beschrijving van het model voor handelingsgerichte diagnostiek (hgd) aan het begin van het boek en een uitwerking van de hierin onderscheiden intake-, strategie-, onderzoeks-, indicerings- en adviesfase in de hoofdstukken 4 tot en met 8.
Literatuur
go back to reference De Bruyn, E. E. J., Pameijer, N. K., Ruijssenaars, A. J. J. M., & Van Aarle, E. J. M. (1995). Diagnostische besluitvorming: handleiding bij het doorlopen van de diagnostische cyclus. Leuven: Acco. De Bruyn, E. E. J., Pameijer, N. K., Ruijssenaars, A. J. J. M., & Van Aarle, E. J. M. (1995). Diagnostische besluitvorming: handleiding bij het doorlopen van de diagnostische cyclus. Leuven: Acco.
go back to reference De Bruyn, E. E. J., Ruijssenaars, A. J. J. M., Pameijer, N. K, & Van Aarle, E. J. M. (2003). De diagnostische cyclus: een praktijkleer. Leuven: Acco. De Bruyn, E. E. J., Ruijssenaars, A. J. J. M., Pameijer, N. K, & Van Aarle, E. J. M. (2003). De diagnostische cyclus: een praktijkleer. Leuven: Acco.
Metagegevens
Titel
Boekbespreking
Auteur
   
Publicatiedatum
01-12-2005
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind en adolescent / Uitgave 4/2005
Print ISSN: 0167-2436
Elektronisch ISSN: 1876-5998
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03060967

Andere artikelen Uitgave 4/2005

Kind en adolescent 4/2005 Naar de uitgave

Redactioneel

Zichtbaar maken