Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

29-05-2019 | Original Paper | Uitgave 9/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2019

Birth Cohort Effects, Regions Differences, and Gender Differences in Chinese College Students’ Aggression: A Review and Synthesis

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2019
Auteurs:
Hao Lei, Choo Mui Cheong, Shunyu Li, Minghui Lu
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This cross-temporal meta-analysis involved 86 studies (N = 71,397) on aggression among Chinese college students conducted from 2003 to 2017. We collected articles investigating college students’ aggression using the Aggression Questionnaire. The results showed that college students’ aggression generally decreased steadily over 15 years. Compared to 2003, aggression in 2017 decreased by 1.030 standard deviations. The decline in physical aggression, verbal aggression, and hostility among college students were more rapid than anger. College students from the Eastern region of China demonstrated this decline more than those from the Center and Western regions. Both male and female college students showed decreasing aggression, and the decline was larger in males compared to females.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2019 Naar de uitgave