Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2005 | Uitgave 6/2005

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2005

A Training Study of Theory of Mind and Executive Function in Children with Autistic Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2005
Auteurs:
Naomi Fisher, Francesca Happé
This study investigated the relationship between theory of mind and executive functioning in children with autistic spectrum disorders through a training study. Ten children were trained on theory of mind, whilst ten were trained in executive function. Seven children were assigned to a control group, receiving no intervention. Training programmes were administered individually, lasting for 25 minutes per day for 5–10 days. Children were tested before training, after training and at a two-month follow-up. Significant improvements were seen in performance on theory of mind tasks in both trained groups, whilst the control group showed no improvement. No improvement on the executive function tasks was seen in any of the groups. The implications of these findings are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2005

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2005 Naar de uitgave

Editorial Preface

Editorial Preface

OriginalPaper

Announcements