Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2015 | Original Paper | Uitgave 4/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2015

A Review of Peer-Mediated Social Interaction Interventions for Students with Autism in Inclusive Settings

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2015
Auteurs:
Laci Watkins, Mark O’Reilly, Michelle Kuhn, Cindy Gevarter, Giulio E. Lancioni, Jeff Sigafoos, Russell Lang

Abstract

This review addresses the use of peer-mediated interventions (PMI) to improve the social interaction skills of students with autism spectrum disorder (ASD) in inclusive settings. The purpose of this review is to (a) identify the characteristics and components of peer-mediated social interaction interventions, (b) evaluate the effectiveness of PMI by offering an analysis of intervention results and research design, and (c) suggest directions for future research. Overall, results suggest that PMI is a promising treatment for increasing social interaction in children, adolescents, and young adults with ASD in inclusive settings, with positive generalization, maintenance, and social validity outcomes. Findings also suggest that participant characteristics and the type of social deficit an individual exhibits are important considerations when choosing the optimal configuration of PMI strategies.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2015 Naar de uitgave