Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2015 | Original Paper | Uitgave 4/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2015

Informant Agreement for Youth with Autism Spectrum Disorder or Intellectual Disability: A Meta-analysis

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2015
Auteurs:
Elizabeth A. Stratis, Luc Lecavalier

Abstract

This study investigated informant agreement on emotional and behavior problems and social skills in youth with autism spectrum disorder or intellectual disability using meta-analytic methods. Forty-nine studies were included, consisting of 107 effect sizes. The mean weighted effect size across all raters and all behaviors was .36, reflecting moderate agreement. Consistent with meta-analyses in typically developing youth, pairs of similar informants (e.g., parent–parent) demonstrated higher agreement compared to pairs of different raters (e.g., parent–teacher). With all rater pairs combined, agreement was significantly higher for externalizing problems (\( \bar{r} \) = .42) than either internalizing problems (\( \bar{r} \) = .35) or social skills (\( \bar{r} \) = .30). Several factors appear to moderate the level of agreement among informants, including the youth’s diagnosis, age, and IQ.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2015 Naar de uitgave