Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2011 | Original paper | Uitgave 11/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2011

A Pilot Study Examining Activity Participation, Sensory Responsiveness, and Competence in Children with High Functioning Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2011
Auteurs:
Stacey Reynolds, Roxanna M. Bendixen, Tami Lawrence, Shelly J. Lane

Abstract

This pilot study explored activity patterns in children with and without ASD and examined the role of sensory responsiveness in determining children’s level of competence in activity performance. Twenty-six children with high functioning ASD and twenty-six typically-developing children 6–12 years old were assessed using the Sensory Profile and the Child Behavior Checklist. Results reflect differences in the types of activities and jobs/chores engaged in by children with ASD compared to children without ASD. Significant differences were seen in overall level of competence in activities, social, and school performance. Children demonstrating more frequent Sensory Sensitivity and Sensory Avoiding had significantly lower competence scores than children with fewer behaviors in these domains, suggesting that sensory responsiveness may impact the ability to participate successfully.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2011 Naar de uitgave