Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2011 | Original Paper | Uitgave 11/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2011

Investigating Multitasking in High-Functioning Adolescents with Autism Spectrum Disorders Using the Virtual Errands Task

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2011
Auteurs:
Gnanathusharan Rajendran, Anna S. Law, Robert H. Logie, Marian van der Meulen, Diane Fraser, Martin Corley

Abstract

Using a modified version of the Virtual Errands Task (VET; McGeorge et al. in Presence-Teleop Virtual Environ 10(4):375–383, 2001), we investigated the executive ability of multitasking in 18 high-functioning adolescents with ASD and 18 typically developing adolescents. The VET requires multitasking (Law et al. in Acta Psychol 122(1):27–44, 2006) because there is a limited amount of time in which to complete the errands. ANCOVA revealed that the ASD group completed fewer tasks, broke more rules and rigidly followed the task list in the order of presentation. Our findings suggest that executive problems of planning inflexibility, inhibition, as well as difficulties with prospective memory (remembering to carry out intentions) may lie behind multitasking difficulties in ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2011 Naar de uitgave