Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-03-2020 | Original Article | Uitgave 3/2021

Psychological Research 3/2021

Toward a cumulative science of expertise: commentary on Moxley, Ericsson, and Tuffiash (2017)

Tijdschrift:
Psychological Research > Uitgave 3/2021
Auteurs:
Brooke N. Macnamara, David Z. Hambrick
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

In a recent Psychological Research article, Moxley, Ericsson, and Tuffiash (2017) report two studies of SCRABBLE expertise. The results revealed that the average SCRABBLE rating was higher for males than for females. Moreover, correlational and structural equation analyses revealed that activities that the authors refer to as “purposeful practice” accounted for a substantial amount of the variance in SCRABBLE ratings. The authors generalize their findings concerning SCRABBLE to STEM careers. We believe this generalization is unjustified, as is their argument that SCRABBLE can be used to understand the gender gap in STEM fields. Moreover, the authors’ conclusions are undermined by inconsistencies and contradictions in their arguments. We discuss these problems with Moxley et al.’s article in terms of their impact on the cumulative science of expertise.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2021

Psychological Research 3/2021 Naar de uitgave