Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-11-2016 | Original Paper | Uitgave 1/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2017

The Use of Linguistic Cues in Sentence Comprehension by Mandarin-Speaking Children with High-Functioning Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2017
Auteurs:
Peng Zhou, Stephen Crain, Liqun Gao, Meixiang Jia

Abstract

Two studies were conducted to investigate how high-functioning children with autism use different linguistic cues in sentence comprehension. Two types of linguistic cues were investigated: word order and morphosyntactic cues. The results show that children with autism can use both types of cues in sentence comprehension. However, compared to age-matched typically developing peers, children with autism relied significantly more on word order cues and exhibited significantly more difficulties in interpreting sentences in which there was a conflict between the morphosyntactic cue and the word order cue. We attribute the difficulties exhibited by children with autism to their deficits in executive function. We then discuss the implications of the findings for understanding the nature of the sentence processing mechanism in autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2017 Naar de uitgave