Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

13-10-2016 | Original Paper | Uitgave 1/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2017

Evaluation of the ADHD Rating Scale in Youth with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2017
Auteurs:
Benjamin E. Yerys, Jenelle Nissley-Tsiopinis, Ashley de Marchena, Marley W. Watkins, Ligia Antezana, Thomas J. Power, Robert T. Schultz
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-016-2933-z) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Scientists and clinicians regularly use clinical screening tools for attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) to assess comorbidity without empirical evidence that these measures are valid in youth with autism spectrum disorder (ASD). We examined the prevalence of youth meeting ADHD criteria on the ADHD rating scale fourth edition (ADHD-RS-IV), the relationship of ADHD-RS-IV ratings with participant characteristics and behaviors, and its underlying factor structure in 386, 7–17 year olds with ASD without intellectual disability. Expected parent prevalence rates, relationships with age and externalizing behaviors were observed, but confirmatory factor analyses revealed unsatisfactory fits for one-, two-, three-factor models. Exploratory analyses revealed several items cross-loading on multiple factors. Implications of screening ADHD in youth with ASD using current diagnostic criteria are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2017 Naar de uitgave