Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2015 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 2/2015

Mindfulness 2/2015

The Effectiveness of Mindfulness-Based Stress Reduction on Educator Stress and Well-Being: Results from a Pilot Study

Tijdschrift:
Mindfulness > Uitgave 2/2015
Auteurs:
Jennifer L. Frank, Diane Reibel, Patricia Broderick, Todd Cantrell, Stacie Metz

Abstract

We assessed the effectiveness of an adapted mindfulness-based stress reduction (MBSR) program on educator stress and well-being. The study included 36 high school educators who participated in either an 8-week adapted MBSR program or a waitlist control group. Results suggested that educators who participated in MBSR reported significant gains in self-regulation, self-compassion, and mindfulness-related skills (observation, nonjudgment, and nonreacting). Significant improvements in multiple dimensions of sleep quality were found as well. These findings provide promising evidence of the effectiveness of MBSR as a strategy to promote educator’s personal and professional well-being. Implications and directions for future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2015

Mindfulness 2/2015 Naar de uitgave