Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2015 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 2/2015

Mindfulness 2/2015

The Effectiveness of Mindfulness-Based Stress Reduction on Educator Stress and Well-Being: Results from a Pilot Study

Tijdschrift:
Mindfulness > Uitgave 2/2015
Auteurs:
Jennifer L. Frank, Diane Reibel, Patricia Broderick, Todd Cantrell, Stacie Metz

Abstract

We assessed the effectiveness of an adapted mindfulness-based stress reduction (MBSR) program on educator stress and well-being. The study included 36 high school educators who participated in either an 8-week adapted MBSR program or a waitlist control group. Results suggested that educators who participated in MBSR reported significant gains in self-regulation, self-compassion, and mindfulness-related skills (observation, nonjudgment, and nonreacting). Significant improvements in multiple dimensions of sleep quality were found as well. These findings provide promising evidence of the effectiveness of MBSR as a strategy to promote educator’s personal and professional well-being. Implications and directions for future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2015

Mindfulness 2/2015 Naar de uitgave