Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-11-2017 | Original Article | Uitgave 4/2018

Child Psychiatry & Human Development 4/2018

The Clinical Significance of Informant Agreement in Externalizing Behavior from Age 3 to 14

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 4/2018
Auteur:
Isabelle Roskam

Abstract

The objective of the current study was to test to what extent agreement between preschool teachers (using a questionnaire-based assessment) and clinicians (using a clinician-rated behavioral task) with regard to externalizing problems in early childhood was predictive of parent reports of children’s externalizing behavior trajectory from age 3 to age 14. The prospective longitudinal study was conducted over five waves with 111 clinically referred children aged 3–5 years in wave 1. Analyses were conducted using a multilevel modeling framework. The results of the conditional model testing the association of informant agreement with behavioral trajectories show that the greater the number of informants reporting a high level of behavioral problems in early childhood, the more the trajectory increases until adolescence. The results stress the importance of multi-informant assessment not only for methodological reasons but in order to target at-risk children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2018

Child Psychiatry & Human Development 4/2018 Naar de uitgave