Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-05-2019 | OriginalPaper | Uitgave 8/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2019

Specificity of Phonological Representations for Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2019
Auteurs:
Ron Pomper, Susan Ellis Weismer, Jenny Saffran, Jan Edwards
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-019-04054-5) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study investigated whether children with autism spectrum disorder (ASD) are sensitive to mispronunciations of familiar words and compared their sensitivity to children with typical-development. Sixty-four toddlers with ASD and 31 younger, typical controls participated in a looking-while-listening task that measured their accuracy in fixating the correct object when it was labelled with a correct pronunciation versus mispronunciation. A cognitive style that prioritizes processing local, rather than global features, as claimed by the weak central coherence theory, predicts that children with ASD should be more sensitive to mispronunciations than typical controls. The results, however, reveal no differences in the effect of mispronunciations on lexical processing between groups, even when matched for receptive language or non-verbal cognitive skills.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2019 Naar de uitgave