Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2009 | Uitgave 3/2009

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 3/2009

Same-Sex and Other-Sex Peer Reports: Unique Contributors to Understanding Children’s School Adjustment

Tijdschrift:
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment > Uitgave 3/2009
Auteurs:
Stacy L. Frazier, Marc S. Atkins, Laura Hess Olson, Aaron R. Lyon

Abstract

The present study proposed to understand how same-sex and other-sex peer nominations relate differently to teacher reports of children’s behaviors and measures of children’s friendships. Students provided peer nominations, mutual friend data, and social network data. Teachers rated students’ antisocial behavior and social competence. As expected, other-sex peer social preference scores predicted teacher ratings of antisocial behavior, while same-sex peer social preference scores predicted data on friendships and social groups. Unexpectedly, both same and other sex peer nominations predicted children’s teacher-rated social competence. Findings suggest that other-sex peers offer a unique perspective on children’s social behavior that is neither superfluous nor unimportant to understanding children’s psychosocial adjustment.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2009

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 3/2009 Naar de uitgave