TODO: Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

30-07-2015 | LETTER TO THE EDITOR

Safeguarding Mindfulness Meditation for Vulnerable College Students

Auteur: Leigh Burrows

Gepubliceerd in: Mindfulness | Uitgave 1/2016

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Research into mindfulness has tended to focus mostly on beneficial outcomes rather the processes involved or any difficulties (Compson 2014; Farias and Wilkholm 2015). There is however growing anecdotal evidence that despite these undisputed benefits there can also be harmful effects for some people (Britton and Sydnor 2015; Dobkin et al. 2012). The adult literature has recently begun to report that mindfulness meditation has the potential to re-traumatise people with a history of posttraumatic stress through creating too strong a window of awareness before establishing a secure enough base (Razzaque 2014; Treleavan 2010). …
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Safeguarding Mindfulness Meditation for Vulnerable College Students
Auteur
Leigh Burrows
Publicatiedatum
30-07-2015
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Mindfulness / Uitgave 1/2016
Print ISSN: 1868-8527
Elektronisch ISSN: 1868-8535
DOI
https://doi.org/10.1007/s12671-015-0434-3